Egy céges vagy privát weboldal létrehozásánál az elsődleges, és egyben az egyik legfontosabb szempont a domain név kiválasztása, amely számos buktatót vagy éppen nem várt előnyöket rejthet magában. Egészen más szempontok mentén érdemes gondolkozni, mint a cégnév kapcsán, hiszen a jó hangzás mellett egyéb, technikai információk is kulcsfontosságúak lehetnek. Összegyűjtöttünk öt hasznos tanácsot, amelyet érdemes figyelembe venni a tökéletes honlapcím megtalálásához.
1. Vállalkozás neve vs. domain név – Kulcsszavak fontossága
Sokan esnek abba a hibába, hogy a cégük bejegyzett nevét szeretnék domain névnek is, ami az esetek nagy többségében nem a legmegfelelőbb választás. A vállalkozás elnevezésénél nem ugyanazok a szempontok fajsúlyosak, mint egy domain névnél. Hogy jobban megértsük, induljunk ki abból, hogy leendő partnereinknek fogalmuk sincs arról, hogy létezik a Rózsa Kft., amely egyébként gumiszervízként működik. Azonban a „gumi” vagy „gumis” szavakra rákeresve már talán ott lehetünk a találati lista negyvennyolcadik oldalán, ha legalább egy párszor szerepeltetjük oldalunkon ezeket a fontos kulcsszavakat.
Sokkal jobb helyezést fogunk tudni elérni, ha olyan regisztrációban gondolkodunk, amelyben a tevékenységi körül is valamilyen módon szerepel, hiszen a Google elérőbb fog sorolni bennünket.
2. Fantázianevek
Ha mégis valamilyen fantázianév mellett döntünk, akkor olyat célszerű keresni, amely viszonylag könnyen megjegyezhető, és nem lehet mással összetéveszteni. Gondoljunk arra is, hogy nem minden ügyfelünk beszél idegen nyelveket, tehát például egy angol szó megválasztásánál könnyen adódhatnak félreértések. Ha egy-egy hang vagy betű félrecsúszik, szinte biztos, hogy nem fognak megtalálni bennünket, ami miatt megrendelésekről és árbevételtől fogunk elesni.
3. Megjegyezhetőség és egyediség
Ha túl hosszú nevet választunk, nagyobb az esély a félregépelésre, vagy az összetévesztésre. Ha vásárlóink konkrétan a mi weboldalunkat kívánják meglátogatni, de csak bizonyos kulcsszavakra emlékeznek, akkor végül még akár a konkurenciánál is kiköthetnek. Pl.: miskolciajtoablak.hu vagy ajtoablakmiskolc.hu. Érdemes maximum tíz karakterben gondolkodni még akkor is, ha a tevékenységi körünknek fel szeretnénk tüntetni benne!
4. Végződések, mint hibaforrások
Mivel legtöbbünk egyedi és össze nem téveszthető akar lenni, így az is előfordulhat, hogy a szokványostól eltérő domain végződést választunk. Ha a vásárlói szempontból vizsgáljuk a dolgot, akkor könnyen rájöhetünk, hogy szinte mindenkinek az alapgondolata a „.hu” végződés, így, ha ettől eltérő mellett döntünk, szintén nehezebben találhatnak ránk. Az is előfordulhat, hogy a kereső felajánl egy nagyon hasonló oldalt, ami csak egy-két betűben vagy egy végződésben tér el a miénktől, és máris vásárlókat veszítettünk.
5. Minden, amire nem gondoltunk – A szakértő tudja a választ
Mivel nagyon sok lehetőség adódik a hibázásra, így a legfontosabb tanácsunk, hogy mindig kérjük ki szakember segítségét, mielőtt regisztrálnánk egy domain nevet! Számos olyan egyéb tényező is felmerülhet, amivel laikusként nem is számolunk. Hiszen mi van abban az esetben, ha egy domain név foglalt, hogyan válasszunk egy másik, mik legyenek a további szempontok? Utána jártunk-e, hogy a konkurenciáink milyen nevekkel dolgoznak, mi kell ahhoz, hogy a találati lista elejére kerüljünk stb. Egy profi fogja tudni a választ, felméri és elemzi a piacot, és egészen biztos, hogy hatékony és sikeresen nevet fog találni vállalkozásunk számára.